La Voz de Galicia
13/09/2012
As Pontes
A Fiscalía de Ferrol solicitou á Administración galega que identifique aos responsables que permitiron as obras de selado dos taludes da autovía Ferrol-Villalba AG-64, nas que resultou gravemente danada unha do tres mámoas e un circulo lítico de 5.000 anos de antigüidade.
Os enterramentos primitivos, que están inventariados pola Dirección Xeral de Patrimonio, resultaron danados en novembro de 2009, cando a maquinaria que traballaba no selado dos noiros invadiu a zona de protección dos elementos.
O feito foi denunciado pola entidade ecoloxista ADEGA e a Plataforma na Defensa do Patrimonio dás Pontes, que cualificaron o sucedido de "atentado patrimonial"
A Fiscalía de Ferrol continúa coas pescudas porque entende que se produciu unha neglixencia cando se puxeron en marcha os traballos que provocou a destrución do xacemento.
Durante as investigacións anteriores chegouse a imputar aos responsables da empresa que acometeu os traballos, pero a imputación quedou sobreseída a finais do ano pasado.
Os responsables insistiron en que ninguén lles informou da presenza dos restos arqueolóxicos, que se atopaban cubertos baixo vexetación e non foron advertidos polos operarios. Durante a investigación non apareceu documento algún que contradiga a súa versión de que non foron avisados, polo que a Fiscalía considera que non son culpables da destrución dos restos arqueolóxicos.
Ademais, ao contrario do que se fixo cando se construíu a autovía, a Administración non requiriu a un arqueólogo para supervisar as obras e garantir que non afectasen os restos. A fiscalía baséase en ambas as circunstancias, a falta dese técnico e que nin sequera se avisase aos responsables directos dos enterramentos, para entender que se produciu unha neglixencia.
Identificación necesaria
Pero para que a causa progrese é necesario que a Xunta identifique aos responsables de dar a orde de iniciar as obras sen tomar esas precaucións, xa que as Administracións públicas non están suxeitas á lei que recolle a responsabilidade penal das persoas xurídicas, que ademais entrou en vigor despois de que ocorresen os feitos.
Ademais, se se lles identifica, a Fiscalía aínda deberá determinar se lles acusa e en que grao. Os feitos poderían ser constitutivos dunha imprudencia, pero só as de tipo grave son resoltas pola vía penal.
Os graves danos no xacemento provocaron un forte rexeitamento nas Pontes, onde varios colectivos esixiron que se restituísen os elementos danados do conxunto.
Coletazos xurídicos dunha obra que castigou o Eume e o patrimonio local
A autovía das Pontes tivo indubidables beneficios para As Pontes e a comarca, a mellora nas comunicacións supuxo un plus materia de competitividade empresarial, por exemplo, pero os seus custos de construción tamén foron enormes. No económico os seus 56 quilómetros saíron por 120 millóns de euros, aos que hai que engadir polo menos outros dous en reparacións de viadutos como o de Ramadela, que deron problemas só cinco anos despois de estar finalizados. A autovía inaugurouse no 2010, con tres anos de atraso que non serviron para previr os danos nas pontes nin os danos sufridos polo río Eume e o círculo lítico da Mourela.
O valor dos danos nos restos arqueolóxicos é incalculable. Como se permitiu esnaquizar un enterramento de 5.000 anos de antigüidade único en Galicia polas súas dimensións?
Tamén parece imposible cifrar os enormes danos padecidos polo Eume, que tardará anos en volver ser o que era. Os reos seguen sen deixarse ver polo río desde que as súas augas foron contaminadas polas piritas descubertas nas obras.
O sacrificio do ecosistema do río e a destrución dun dos principais restos históricos da zona non eran necesarios para construír a AG-64. Son un incalculable sobrecusto.
Postaxe relacionada: Nova Agresión no campo de mámoas da Mourela
Nenhum comentário:
Postar um comentário
Lembre que ao colocar un comentario nesta páxina asume a responsabilidade polo contido das súas opinións.